قاتل مخفی قلب و عروق

اکثر افراد آنوریسم را یک قاتل فوری یا چیزی می دانند که قابل تشخیص یا جلوگیری نیست ، و در حالی که این حقیقت دارد که سالانه بسیاری از آنوریسم های مغزی می میرند ، دو نوع دیگر وجود دارد که متخصصان قلب و عروق قاتلان خاموش می بینند. آنوریسم های آئورت اعم از قفسه سینه و شکمی را می توان تشخیص داد ، تماشا کرد و تحت عمل جراحی قرار گرفت تا اثر نجات دهنده ای داشته باشد. بخش دشوار تشخیص است.

اکثر این برآمدگی ها در آئورت یا به طور تصادفی به عنوان بخشی از معاینه دیگر یا توسط پزشکانی مانند متخصصان قلب ، که بیمار را خطرساز می دانند ، یافت می شوند. عوامل خطرساز عبارتند از فشار خون بالا ، سیگار کشیدن ، ژنتیک ، تجمع چربی در عروق ، دکتر متخصص قلب در مشهد عفونت ها و تروما ، و کسانی که برخی از این علائم را نشان داده اند معمولاً به دلایل دیگر در صورت مشاهده این پارگی و برآمدگی تحت مراقبت متخصص قلب قرار دارند. به

اگر هنگام کشف کوچک باشد ، شرایط را زیر نظر می گیرند در حالی که اقدامات لازم برای کاهش خطر پارگی انجام می شود. اول از همه ، ترک سیگار ضروری است. کاهش وزن ، برنامه کاهش فشار خون و برخی تغییرات رژیم غذایی نیز توصیه می شود. این برآمدگی های شریانی سالها طول می کشد تا پاره شود و در حالی که بله ، پارگی به احتمال زیاد یک قاتل فوری است ، پس از تشخیص این بیماری می توان کارهای زیادی را به عنوان مداخله انجام داد.

آنوریسم های قفسه سینه آنهایی هستند که در قفسه سینه ایجاد می شوند ، در حالی که نوع شکمی در معده یافت می شود. هر دو دسته را می توان سالها قبل از تبدیل شدن به یک نگرانی بزرگ برای عمل تحت نظر گرفت و یک عمل جراحی می تواند نجات دهنده زندگی باشد ، اگرچه خطرات ناشی از هر جراحی نیز می تواند برای ماهیت اصلی این وضعیت مضر باشد. همانطور که قبلاً ذکر شد ، ضربه و عفونت می تواند باعث رشد ناگهانی و در نتیجه پارگی در حین عمل جراحی شود. این مورد نادر است ، اما همه خطرات جراحی باید فاش شود. روش ترمیم شامل تقویت آئورت با قرار دادن استنت است.